Prep

By | Wednesday, July 08, 2015 Leave a Comment
 
   Probabil că a porni călare pe-o motocicletă de stradă joasă şi grea, care ţi-e şi puţin mare, cu gândul de-a ajunge până-n Africa şi înapoi, e o idee destul de tâmpă. Termenul se aplică şi pentru că, printre altele, desemnează ceva tocit, ştirbit - aşa cum e şi ideea de-a pune două roţi în Africa, puţin tocită - însă pentru asta cu nimic mai puţin îmbietoare. Dincolo de faptul că implică a petrece o lună străbătând o duzină de mii de kilometri într-o stare de provizorat permanent (ha!), trăind doar cu puţinul pe care îl mai poţi agăţa de motor după ce l-ai încărcat deja cu uleiuri, scule, piese de schimb, şuruburi, sârme, adezivi, contra-adezivi şi tot ceea ce se cade să ai la drum lung, că mde, "nu ştii niciodată...", ideea e realmente tâmpă pentru că frumoasa mea Moto Guzzi Bellagio Aquila Nera este în principal... frumoasă. Cu centrul de greutate la doi metri în spate şi gardă la sol practic nulă, e o motocicletă construită pentru şosea care, de îndată ce iese de pe asfalt, începe să facă nazuri. Un touring-enduro-adventure-offroad-crosscountry-bike ar fi cu siguranţă mult mai potrivit pentru o astfel de călătorie, însă... ce să vezi... eu am să plec cu MG-ul! Şi cu gândul de-a ajunge până-n Africa şi înapoi. Măcar cu gândul, nu?

   Momentan Zephyr-ul co-bărbosului co-călător co-aturist, o motocicletă la fel de nepotrivită pentru un astfel de drum ca şi MIG-ul, însă ceva mai provizorie, încă aşteaptă într-un garaj după un întinzător de lanţ care tot întinde la termenul de livrare de vreo zece zile, ceea ce e destul de nasol, pentru că în felul ăsta crează un fel de bulă de timp mort, în care nu eşti nici pe drum dar nici în totalitate acasă, adică eşti, doar la figurat, "dus de acasă". Şi pentru a umple timpul ăsta mort cu altceva decât planuri de drum, din care dealtfel n-avem mai deloc pentru a nu submina atributul aturistic al călătoriei planificate (de fapt ne-planificate), iaca povestea în imagini cu ce-a păţit MIG-ul, dincolo de tehnicalităţi mecanice, pentru a fi câtuşi de puţin pregătit de drum lung:

   ♦ O cuşcă de protecţie pentru baia de ulei, custom-made (adică tăiată îndoită, şi sudată la faţa locului). Operaţiunea asta a durat o zi întreagă şi a necesitat o şedinţă de shibari cu motocicleta suspendată indecent cu dedesubturile la vedere, ceea ce a fost oarecum distractiv. A mai primit ce-i drept şi-un fel de garnitură de protecţie pentru toba de eşapament, care-i chiar mai joasă decât baia de ulei, însă asta a ţinut cam până la prima bordură cu care a luat contact la probe, aşa încât acum toba e goală-goluţă, adică VULNERABILĂ. Şi asta-i a doua aluzie vag sexuală într-o discuţie despre o motocicletă, ceea ce probabil că spune ceva despre autor. Nu ştiu exact ce, dar sigur nu de bine...
  

♦ Un rezervor suplimentar de combustibil, care-ar trebui să-mi crească autonomia cu 180 Km şi pulsul cu 180 bps de fiecare dată când mă înclin prea tare pe partea stângă.

   ♦ O geantă spate şi una laterală, cu suporturile de prindere adecvate (custom-made carevasăzică...). În geanta mare intră laptopul, cortul, sacul de dormit şi alte accesorii de supravieţuire, iar în geanta mică întră piese şi scule pentru motor. Pentru haine mai am două buzunare la geacă...

   ♦ Pentru ca laptop-ul să se simtă confortabil în hurducăielile drumului, a primit şi dânsul o cutie pe măsură, ranforsată şi capitonată. De fapt această afirmaţie e inexactă, realitatea e taman pe dos: cutia a primit un laptop pe măsură. Pe ea, cutia, o aveam dinainte, iar pe el, laptopul, l-am ales exact după dimensiuni. Da' EXACT!!!

   ♦ Suporturi de ghidon pentru iPhone şi GoPro, cu încărcător USB cu tot. Astea nu mai sunt custom-made, sunt luate de-a gata şi doar montate. Telefonul nu e (doar) ca să-mi pot consulta contul de Facebook din mers, ci găzduieşte două aplicaţii importante: WeatherPro, care ar trebui să ne menţină pe drum uscat, şi Be-on-road, un navigator GPS care, după cum calculează rutele, ar trebui să se numească "Be-off-road". Ăsta dacă are impresia că mai câştigi jumătate de minut scurtând-o pe drumuri imaginare prin pădure, apoi pe-acolo te trimite! Ceea ce face lucrurile mai interesante...


  ♦ La final, nişte curele pentru prins geanta foto pe rezervor, ca să am A7-le la îndemână în caz că dau peste vreun unicorn în drum (cum am dat peste acest bărzoi undeva pe malul Mureşului, traversând agale strada, aproape nederanjat de zgomotul motorului...). Şi nu, în caz că se întreabă cineva: nu era mai simplu cu un tankbag, pentru motivul de necontestat că NU-MI PLACE MIE. Clar?

 
Newer Post Home

0 comments: